Wij werken al jaren voor Consolid, de grootste detacheerder in Vervoer & Veiligheid. Dit betreft diverse werkzaamheden van het ontwerpen & opmaken van flyers en folders, logo(‘s), leveren van premiums, huisstijl items, enz.
Consolid is een sterk groeiende organisatie maar liet dat de buitenwereld te weinig zien. De afzonderlijke labels werden wel gepromoot maar de organisatie als geheel, corporate, niet. Dat was de reden dat een van de directieleden ons vroeg of wij mee wilde denken over hoe Consolid als totale organisatie beter op de kaart te zettten.
De uitdaging was dat er onder de Consolid paraplu veel verschillende labels hangen zoals beveiliging, wegtransport, treinvervoer (zoals machinisten), techniek (autotechnici), etc. Hoe konden we in 1 logo dit palet aan diensten weergeven
Deze vraag bleek geen eenvoudige aanpassing van het logo te zijn maar ging veel dieper in op de kern van de organisatie en hoe Consolid zich wilde manifesteren in het sterk veranderende speelveld van vervoer, veiligheid en techniek. Om dit verder uit te diepen hebben we een partner, Boo! Brandbuilders, gevraagd mee te denken en een verdiepingsslag te maken. Na een aantal intensieve sessies en presentaties zijn we tot een hele nieuwe branding / marktbenadering gekomen.
Naar de (potentiële) kandidaten is de pay-off geworden: JOUW TOEKOMST. ONZE AANDACHT.
Hiermee wordt onderstreept dat Consolid aandacht heeft voor de ontwikkeling en toekomst van de medewerkers door ondermeer interne opleidingstrajecten (Consolid Academy).
Gezien de veranderende wereld waarin het speelveld van Consolid zich bevindt en het gegeven dat Consolid veel aandacht besteedt aan de ontwikkeling van de medewerkers zodat ze klaar voor de toekomst zijn, ondermeer door interne opleidingen binnen de Consolid Academy, is er besloten om nadruk te leggen op de banen en daarmee competenties van de toekomst.
Dit alles resulteerde in een visualisatie van de bestaande beroepen in de toekomst. Daarmee wordt duidelijk gemaakt dat Consolid niet alleen de focus op vandaag en morgen heeft maar tevens een sterk toekomst gerichte blik heeft waarmee continuïteit wordt gecreëerd voor alle betrokkenen.
Ofwel: “Klaar voor de baan van vandaag én morgen”.
De insteek is daarmee Future Proof geworden waarbij de 7 verschillende Hero’s zijn uitgebeeld voor de banen van nu en de toekomst.
Hiervoor is er een fotoshoot geweest om gezicht te geven aan de Hero’s van de toekomst.
Er is een manifest geschreven, key-visuals ontworpen, advertenties opgemaakt voor dagbladen, magazines en online, social media ondersteuning, promotiemateriaal ontworpen, enz.
Het is een unieke positionering geworden binnen de uitzend- / detacheringsbranche naar zowel de (toekomstige) medewerkers als de klanten.
Wil je ook eens brainstrormen over de positionering van je bedrijf?